Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

środa, 24 lipca 2013

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Morze potworów - Rick Riordan



Tytuł oryginału: Percy Jackson & The Olympians. Book Two. The Sea Of Monsters
Tytuł polski: Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy. Tom II: Morze potworów
Autor: Rick Riordan
Data premiery: 29 października 2009
Wydawca: Galeria Książka
Liczba stron: 276

Siódma klasa była dla Percy'ego Jacksona wyjątkowo spokojna. Żaden potwór nie przedostał się na teren jego nowojorskiej szkoły. Ale kiedy niewinna gra w zbijanego z kolegami z klasy zmienia się w śmiertelną rozgrywkę z brutalną bandą olbrzymów-ludożerców...sprawy przyjmują paskudny obrót. Niespodziewana wizyta Annabeth, przyjaciółki Percy'ego, oznacza kolejne złe wieści: magiczna granica broniąca Obozu Herosów została zniszczona przez truciznę podrzuconą przez tajemniczego wroga. Jeśli lekarstwo nie znajdzie się na czas, jedyna bezpieczna przystań dla herosów przestanie istnieć.”
- lubimyczytac.pl
Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

Złodziejpioruna | Morze potworów | Klątwa tytana | Bitwa w labiryncie | Ostatni olimpijczyk

                  Z serią o Percym Jacksonie spotkałam się po raz pierwszy na początku gimnazjum, kiedy to pożyczyłam pierwszy tom od mojej koleżanki z klasy. Od razu mi się spodobał, a gdy tylko sięgnęłam po drugi, wiedziałam, że jest to wspaniała seria, która podbiła moje serce i chętnie będę do niej wracała. Tak też się stało. Po kilku tygodniach ponownego czekania na „Morze potworów” wreszcie je mam i w ciągu jednego wieczora udało mi się je przeczytać. Wrażenia? Tak samo pozytywne, jak za pierwszym razem! Ale o tym w dalszej części recenzji.

                  Percy przeżył kolejny rok w szkole, znów nowej, ostatni dzień zapowiadał się niezbyt pozytywnie, gdyż jego mama dostała informacje z Obozu Herosów, od Chejrona. Liczył jednak na dobry dzień w szkole, skąd nie było możliwości by go wywalili, skoro przeżył cały rok. Percy jednak się przeliczył. Lajstrygony na sali gimnastycznej, gdzie mieli wuef napadli na niego i jego znajomych z klasy. Musiał jakoś się uratować, w czym pomógł mu Tyson, jego jedyny przyjaciel ze szkoły i… Annabeth, która zjawiła się nie wiadomo skąd, jak to ona. Trafiają wreszcie do Obozu Herosów, gdzie nie dzieje się najlepiej. Bohaterowie chcą ruszyć na niebezpieczną misję, gdzie musza odnaleźć Złote Runo, które uleczy Sosnę Thalii, niestety nie uzyskują na to zgody. Muszą to zrobić na własną rękę. Czy tak postąpią? To Percy! Czego się żeście spodziewali? :)

                  Mimo że czytałam „Morze potworów” po raz drugi to i tak mnie zaskakiwało na nowo. Bardzo jestem przywiązana do całej serii o Percym Jacksonie, którą miałam już okazję czytać i miło mi się wspominało te wszystkie przygody przeżyte w drugim tomie. Percy, Annabeth i Tyson wyruszają na poszukiwanie nie tylko Złotego Runa, ale również swojego przyjaciela Grovera. Los nie jest po ich stronie przez bardzo długi czas, dopiero później staje się dla nich przyjaźniejszy, ale dzięki temu jest trochę napięcia. Autor idealnie operuje słowem pisanym i zakochujemy się w jego historii już od pierwszych stron. [nie wiem czy spoiler, ale na wszelki wypadek zaznaczę] Ciągnie się też wątek Kronosa, który kawałek po kawałku wstaje z martwych, a Luke, syn Hermesa, były obozowicz mu w tym pomaga. Bardzo lubię ten wątek, nie wiem czemu, tak po prostu. Może dlatego że lubię Luke’a? I książkowego, i filmowego. Nie mogę się szczerze już doczekać ekranizacji, która wskoczy do kin już niebawem, bowiem stanie się to 16 sierpnia bieżącego roku. Pewnie nie uda mi się iść od razu, bo będę na wakacjach nad morzem, ale gdy wrócę to jak najszybciej pójdę i zrobię update tej recenzji o opinię ekranizacji :)

                  Styl Ricka Riordana nie uległ diametralnej zmianie, czyta się go dalej szybko, jest przejrzysty i łatwo przyswajalny. Tę książkę można przeczytać w jeden wieczór! Wszystko zaskakuje, każdy kolejny rozdział przynosi nowe przygody, ale i niebezpieczeństwa, które czyhają na naszych bohaterów.

                  Kolejny tom to kolejne przygody, kolejna dawka humoru i szczypta niepokoju o życia Percy’ego i jego przyjaciół. Jest to jednak fantastyczne oderwanie się od rzeczywistości i wejście w świat, gdzie mitologiczni bogowie istnieją naprawdę! Podczas czytania możemy również się uczyć, to bardzo dobry sposób, żeby zapamiętać nazwy bogów, mitologicznych stworów i co kto zrobił (lub nie). Dalej, dalej! Łączmy przyjemne z pożytecznym.

                  Podsumowując, dzięki Percy’emu Jacksonowi pokochałam twórczość Ricka Riordana, więc mam ogromny sentyment do tej serii. Wrócę do niej jeszcze nie raz, ale tymczasem czekam aż uda mi się dorwać trzeci tom w bibliotece, choć z tego co pamiętam, chyba najmniej mi się podobał. Ale… O drugim mam mówić. Jest to pełna przygód powieść, gdzie również bohaterowie zmagają się ze zwykłymi, nastoletnimi problemami. Ich życie to nie tylko walka ani niebezpieczne misje, trzeba również pamiętać, że to młodzi ludzie, którzy dopiero wkraczają w niebezpieczny świat mitologii (choć nie wszyscy, niektórzy zrobili to już dawno temu).

★★★★★★★★★★

Książka bierze udział w wyzwaniu "Czytam fantastykę" oraz oczekuje na premierę filmową. 


8 komentarzy :

  1. mam ochotę na poznanie serii, ale obecnie nie mam czasu na jej rozpoczęcie :) może kiedyś mi się uda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam całą serię, chyba wezmę się za nią raz jeszcze, bo jest to chyba moja najukochańsza!

    OdpowiedzUsuń
  3. książki tego autora są świetne:)
    teraz czekam tylko na premierę filmu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Ci za podesłanie linku do recenzji
    została dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę"
    pozdrawiam serdecznie :)
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie mogę się przekonać do tej serii :/ Ale nie mówię, że kiedyś jednak po nią nie sięgnę :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Seria jak najbardziej ciekawa i trzeba się za nią rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Och kochana twórczość Ricka Riordana ! <3 Łezka w oku się kręci .... http://recenzje-z-nibylandii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka