Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

niedziela, 7 lipca 2013

CHERUB 2. Kurier - Robert Muchamore



Tytuł oryginału: CHERUB: Class A.
Tytuł polski: CHERUB: Kurier
Autor: Robert Muchamore
Data premiery: 2004
Wydawca: Wydawnictwo Egmont
Liczba stron: 279

„Kiedy cherubini wyruszają na akcję, nikt nie podejrzewa, że te słodkie dzieciaki to świetnie wyszkoleni zawodowi szpiedzy, pomagający z rozbijaniu organizacji przestępczych, które od lat grają na nosie policji i tajnemu wywiadowi.

James Adams otrzymuje zadanie specjalne w operacji wymierzonej przeciwko najpotężniejszemu handlarzowi kokainy w Europie. Jeżeli chce odnieść sukces, będzie musiał zrobić dobry użytek z umiejętności, jakich nabył na specjalistycznych szkoleniach.

Powód, dla którego CHERUB odnosi sukcesy jest prosty:
Dorośli nie podejrzewają, że mogą szpiegować ich dzieci.

Oficjalnie nieletni agenci nie istnieją.”
- od wydawcy
Seria „CHERUB” z Jamesem Adamsem

Rekrut | Kurier | Ucieczka | Świadek | Sekta | Bojownicy | Wpadka | Gangster | Lunatyk | Generał | Bandyci | Fala

               O serii „CHERUB” dowiedziałam się jeszcze w gimnazjum od mojej koleżanki z klasy, która czytała i kupowała coraz to kolejne tomy. Pożyczyła mi pierwszy raz, jednak trzymałam tę książkę i nie potrafiłam się za nią zabrać. Przeczytała ją jednak moja siostra. Potem i ja przekonałam się do „Rekruta”, którego już wcześniej czytałam, a do recenzji na bloga musiałam przeczytać ponownie. Pamiętałam, że Kurier za pierwszym razem niezbyt mi się podobał. Teraz jednak mam nieco cieplejsze odczucia do tej części. Nie wiem czemu, po prostu.

               James Adams został zwerbowany do CHERUBA po tym, jak zmarła jego mama. Chłopak wyrusza na misję wraz ze swoim najlepszym przyjacielem Kyle’em, dziewczyną, z którą był w parze na szkoleniu - Kerry oraz Nicole, która mu się podobała (chociaż Kerry również wpadła mu w oko, gdyby tylko nie była taka irytująca…). Ewart i Zara Asker, personel CHERUBA wyrusza wraz z nimi, jako rodzice tych dzieciaków, rzekomo adoptowanych. Ale może teraz opowiem trochę o misji, na którą wyruszają, tylko ćśś, to jest ściśle tajne. Nie powinnam Wam w ogóle o tym opowiadać. Wszystko zaczyna się od Keitha Moore’a, który jest największym handlarzem kokainy na świecie. Mężczyzna, zresztą nie tylko on jeden, wykorzystuje dzieciaki do rozprowadzania jej w szkołach, na podejrzanych podwórkach i w tego typu miejscach. Keith ma czwórkę dzieci – piętnastoletniego Ringo, dwunastoletnie bliźnięta – April i Keitha juniora oraz jedenastoletnią Erin. Moore ma pod swoimi skrzydłami GKM, czyli po prostu Gang Keitha Moore’a. Każdy agent CHERUBA miał zaprzyjaźnić się z jednym dzieckiem handlarza narkotykami, odpowiednio – James dostał Keitha juniora, Kyle Ringa, Kery Erin a Nicole April. Nie wszystko jednak mogło pójść dobrze, bo inaczej książka nie miałaby sensu. James, jak to James, zawsze wyluzowany, wie jak wcielić się w rolę i odkryć tajemnice przestępców jest najlepszy z całej czwórki. Jednak nie wszystko idzie, jak po maśle. Ale już i tak Wam za dużo zdradziłam, ich misja się przecież jeszcze nie skończyła! Więc już siedzę cicho, jeśli chcecie obserwować dalszy przebieg misji, musicie skoczyć do biblioteki lub księgarni po „Kuriera”. I to szybko!

               W „Rekrucie” już pisałam, że styl autora jest naprawdę przyjemny i łatwo przyswajalny. Książkę czyta się naprawdę bardzo szybko i z zapartym tchem. Pan Muchamore świetnie operuje słowem, potrafi wcielić się w te dzieciaki i idealnie opisać ich odczucia i emocje. Poza samą misją są wplecione wątki dotyczące samych bohaterów, ich relacje i rozterki.

               James przeżywa w tym tomie niesamowite przygody, choć niebezpieczne i nieprawdopodobnie straszne. Musi zmierzyć się ze strachem, wchodzi w przestępczy półświatek, żeby rozgryźć ojca Keitha juniora, który staje się jego przyjacielem. Jest jednak dobrym agentem i nie może się powoływać na relacje z dzieciakiem, który niczemu nie zawinił.

               W tym samym czasie Laura Adams, wcześniej Onions, siostra Jamesa rusza na szkolenie, gdzie zdarza się nieprawdopodobna rzecz. Nie zdradzę jej Wam, jednak powiem, że w całej historii CHERUBA nikt nie zrobił czegoś takiego. Noszono ją za to na rękach przez tydzień. Chcecie dowiedzieć się co takiego zrobiła mała Laura? Musicie przeczytać „Kuriera” sami!

               Kończąc już, Robert Muchamore stworzył kolejną ciekawą książkę, pełną akcji, emocji i nieprawdopodobnych wydarzeń. Mimo że to zwykłe dzieci, to jednak nadają się idealnie na agentów, CHERUB już się o to postarał. Książkę, choć bohaterowie to dzieci, polecam nie tylko dzieciom i młodej młodzieży. Polecam wszystkim, gdyż jest to nie tylko jedna powieść, ale cała seria, stworzona przez pana Muchamore’a, którą większość czytelników uwielbia. Ja z całego serca polecam i mam nadzieję, że już niedługo uda mi się znów przeczytać kolejne tomy.

★★★★★★★☆☆☆

ODAUTORSKO

               Według mnie jakościowo recenzja nie jest najlepsza, ale kompletnie nie wiedziałam co mam pisać. Jak na razie przeczytany już mam szósty tom GONE. Zaczętą drugą część serii z Felixem, Netem i Niką oraz, również drugi tom, serii Pretty Little Liars. Recenzje niebawem. A Wy co teraz czytacie? :)

5 komentarzy :

  1. Coś chyba tego jednak nie czuję :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i w sumie wyrobiłam sobie podobną opinię do Twojej. Obecnie czytam "Rozdroża" Williama Paula Younga, które męczę naprawdę długo i muszę przyznać, że nie mogę doczekać się kiedy skończę :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że wtrącono różne wątki do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie zapoznałabym się z tą książką, zapowiada się ciekawie.

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. W gimnazjum przeczytałam chyba 3 tomy. Jak dla mnie książka była twdy świetna :D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka