Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

piątek, 21 czerwca 2013

Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi - Rafał Kosik




Tytuł oryginału (polski): Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi
Autor: Rafał Kosik
Data premiery: 6 grudnia 2004
Wydawca: Powergraph
Liczba stron: 376

Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi to opowieść o przyjaźni i fantastycznych przygodach trójki trzynastolatków z pewnego warszawskiego gimnazjum

Zwariowane wynalazki, skarby, duchy, komputery, roboty, sztuczna inteligencja oraz niesamowite pomysły tworzą dynamiczną akcję, która porwie młodych czytelników. Relacje bohaterów z rówieśnikami, nauczycielami i rodzicami, polskie realia oraz żywy język sprawią, że książką ta stanie się ulubioną lekturą.

Dzieci znów będą czytać!”

- od wydawcy
Seria „Felix, Net i Nika”

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 (planowana na listopad 2013)

                   Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi to pierwsza część rozpoczynająca cykl z pierwszoroczniakami z jednego z warszawskich gimnazjów. Dzieciaki spotykają się po raz pierwszy właśnie tam. Do dziś pamiętam, jak to ja rozpoczynałam ten etap, niby poważny, bo już po podstawówce, jednak jeszcze przez liceum. Teraz, mając 17 lat, myślałam, że dziwnie będzie czytało mi się te książki, jednak jakże się pomyliłam! Wcześniej, t.j., w gimnazjum, słyszałam o Rafale Kosiku i jego książkach, jednak miałam nieco inne pozycje do przeczytania. W końcu teraz postanowiłam, że nie mogę przejść obojętnie obok tej serii. A pierwszy tom już od pierwszych stron mnie oczarował.

                   Od czego by tu zacząć… Felix Polon to ten chłopiec w środku na okładce. Jego tata konstruuje różne ciekawe i przydatne (czasem nieco mniej) wynalazki. Również i sam chłopak jest „małym wynalazcą”. Net Bielecki to komputerowy mózgowiec, wie wszystko na temat elektroniki i najnowszej technologii. Obaj chłopcy mieszkają w dobrych domach i mają cudownych rodziców. Natomiast Nika Mickiewicz to specyficzna dziewczyna z rudymi lokami. Dziewczyny z jej nowej klasy, ale i klasy Neta i Felixa, uważają ją za dziwaczkę. Cała trójka na początku roku „zbija się” w małą paczkę. Trójka przyjaciół ma naprawdę niesamowite przygody, których nie będę tu dokładnie opisywała, bo nie warto zdradzać nic, warto samemu przeczytać. Powiem jednak, że głównym wątkiem jest Gang Niewidzialnych Ludzi, jednak to możecie wywnioskować sami z tytułu. Ale, ale… o co z tym chodzi? Ostatnio z mieście Gang Niewidzialnych Ludzi obrabia banki. Policja nie może wytropić złodziei. A Felix, Net i Nika pomogą w ich złapaniu. Przekonajcie się sami, kto tak naprawdę kryje się za tymi przestępcami.

                   W moim gimnazjum było kilka osób, które z chęcią czytały tę serię. Ja jednak nie wiedziałam jeszcze, że będę chciała ją przeczytać. W końcu postanowiłam, że na lubimyczytac.pl poszukam książek, które dorzucę do mojej, już i tak bardzo długiej, listy MUST READ. Na żadne książki nie jest nigdy za późno, jedynie za wcześnie, dlatego stwierdziłam, że nic się nie stanie, gdy pod koniec 1 klasy liceum przeczytam książki o dzieciach z 1 klasy, ale gimnazjum. Nie zawiodłam się. Bardzo wciągnęły mnie przygody trójki młodych bohaterów, bardzo pomysłowych i samodzielnych swoją drogą. Rafał Kosik rozpoczął naprawdę fajny cykl książek science fiction dla dzieci i młodzieży. Bardzo wciągający, gdy już raz się zacznie czytać – żadna siła, ani ta fizyczna, ani ta… nadprzyrodzona nie odciągnie nikogo od tej historii. Nigdy.

                   Styl Rafała Kosika jest przystępny dla każdego, książkę czyta się bardzo szybko, choć autor nie używa wyszukanego słownictwa, jak na powieść dla młodzieży, jest ona na naprawdę wysokim poziomie. A uwierzcie, że przeczytałam już kilka koszmarnych gniotów, których, jeśli pozwolicie, wspominać nie będę, bo aż mnie ciarki przechodzą po plecach na samą tę myśl. Pan Kosik stał się kolejnym moim ulubionym autorem, którego, jeśli już skończę całą serię o trójce przyjaciół, będę na pewno miło wspominała.

                   Na półce czeka na mnie drugi tom tego cyklu, a mianowicie „Teoretycznie możliwa katastrofa”, która została również zekranizowana. No. Poczekamy, zobaczymy – co z tego będzie. Mam nadzieję, że drugi tom będzie tak samo dobry jak pierwszy w każdym calu. „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” to przezabawna powieść science fiction dla dzieci i młodzieży o przyjaźni i przygodach, które są nieodłącznym elementem ludzkiego życia. Pokazuje pomysłowość i ciekawość młodych ludzi, którzy chcą coś osiągnąć. Bardzo zabawnym faktem, który oczywiście tak mnie rozbroił na łopatki, że zaczęłam się śmiać na głos – w pozytywnym tego słowa znaczeniu – a mianowicie – zrobiono polskiego Stephena Kinga – Stefana Króla, który na pewno pisze tak dobre książki, jak nasz prawdziwy Król.

★★★★★★★★★☆

Książka bierze udział w wyzwaniu "Czytam fantastykę"



ODAUTORSKO

                   No i jest. Właśnie skończyłam pisać. Mam nadzieję, że zadowoli Was wszystkich. Teraz tylko dwie książki zostały do zrecenzowania – Bezdomna i Harry Potter i Komnata Tajemnic. Teraz muszę jednak zabrać się za książki ze stosiku bibliotecznego, gdyż wiadomo – terminy, terminy i jeszcze raz TERMINY. Mam nadzieję, że do 17 lipca się uwinę szybko i sprawnie, bo do tego dnia mam książki. Ale zawsze można przedłużyć, prawda? Jednak co to dla mnie – osiem książek w niecały miesiąc. Phi, phi. Trzymajcie za mnie kciuki! Rok szkolny się dla uczniów już kończy. Jak to u Was? Chodzicie jeszcze do szkoły? Oceny na koniec dobre? A jak poszły egzaminy tym, którzy je pisali? Podobno dziś już są wyniki. Piszcie!
Pozdrawiam

PS u mnie pada, wreszcie jakiś chłodek. A u Was? Lubicie takie upały czy może nie?

5 komentarzy :

  1. O, "Felixa, Neta i Nikę" mam zamiar kiedyś wreszcie zacząć, zabieram się za tę serię, zabieram i zabrać się jakoś nie mogę. Dobrze, że wakacje zaraz i mnóstwo wolnego czasu <3 Co do egzaminów to owszem, dzisiaj były wyniki, mam 89.6 punktów, więc jestem bardzo zadowolona, chociaż z drugiej strony ciężej będzie się w tym roku dostać do lo, bo pomimo tego, że jest niż demograficzny to jednak liczba finalistów/laureatów jest dwukrotnie większa niż w roku zeszłym, także powodzenia. Ech, w każdym razie mam nadzieję, że bez szkoły nie zostanę :P Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, z takim wynikiem to możesz w szkołach przebierać i przebierać, mimo tej dużej liczby finalistów i laureatów. Naprawdę, nie ma co się martwić, wiem, bo przeżywałam to rok temu z nieco gorszym wynikiem i ocenami, które no niby były dobre, ale do wybitnych nie należały. Życzę jednak powodzenia i naprawdę - bez stresu! :D

      Usuń
  2. Pamiętam tę serię :) I miło wspominam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. recenzja dodana do wyzwania :)
    pozdrawiam
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka