Wszystkie recenzje, inne teksty, zdjęcia stosików i zdjęcia książek zamieszczone na blogu Siostry W Bibliotece są naszą własnością i nie zgadzamy się na ich kopiowanie bez naszej wiedzy i zgody.
(Na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

sobota, 13 kwietnia 2013

Eon: Powrót Lustrzanego Smoka - Alison Goodman





Tytuł oryginału: EON: Dragoneye Reborn
Tytuł polski: Eon. Powrót Lustrzanego Smoka
Autorka: Alison Goodman
Data premiery: luty 2010
Wydawca: Wydawnictwo TELBIT
Liczba stron: 576

Kobietom nie przysługuje miejsce w świecie smoczej magii. W powszechnym mniemaniu wprowadzają pierwiastek zepsucia do rzemiosła lorda Smocze Oko, nie posiadają też fizycznej siły i żelaznej woli, niezbędnej do zjednoczenia się ze smokiem. Uważa się, że niewieście oko, zbyt często zapatrzone w siebie, nie potrafi ogarnąć natury świata energii.

Choć prawo panujące w Imperium Niebiańskich Smoków jest surowe, jeden z dwunastu kandydatów na ucznia lorda Smocze Oko zdołał ukryć przed światem swoją prawdziwą tożsamość. Stając do walki o przychylność Szczurzego Smoka, który na rok obejmuje przywództwo nad duchowymi bestiami, chroniącymi kraj i cesarza, Eon podejmuje śmiertelne ryzyko. To, czy zdoła ocalić siebie i wpłynąć na losy państwa, zależy od siły głęboko skrywanej natury…”
- od wydawcy

               Po Eona sięgnęłam spontanicznie. Przechadzając się między półkami w bibliotece z trzema już książkami w ręku, stwierdziłam, że chcę wziąć coś jeszcze. Pytanie tylko: co? Siedząc na fantastyce, gdzie to przeważnie można mnie spotkać, szukałam czegoś dla siebie. Znalazłam „Eona”, którego tytuł wcześniej obił mi się o uszy, nie pamiętałam tylko gdzie i kiedy. Czytając opis z tyłu okładki postanowiłam, że wezmę tę książkę, byłam pewna, że mi się spodoba. I się nie myliłam.

               Świat, który stworzyła pani Goodman nosi nazwę Imperium Niebiańskich Smoków. Jak sama autorka opowiada na samym końcu książki: To baśniowy świat, który początkowo czerpał inspirację z historii i kultury Chin i Japonii, lecz szybko stał się krainą wyobraźni, niezakorzenioną w znanym nam kulturowym i historycznym kontekście. To co udało się jej przekazać czytelnikom za pomocą słowa pisanego jest niezwykle genialne. Jest to świat, który wyróżnia się na tle innych, według mnie: jest niezapomniany i cudowny. Tyle niesamowitych nazw, historii i aspektów kulturowych, że aż trudno się połapać! Sama początkowo miałam z tym mały problem, jednak później idzie szybko się odnaleźć w akcji, nazwach miejsc i imionach bohaterów. 

               Teraz może trochę opowiem o fabule, ale też nie za dużo, bo nie chcę zdradzić wielu szczegółów. No więc, jest sobie Eon, a raczej Eona, która się za tego Eona podaje. Wiem, to trochę skomplikowane. W Imperium Niebiańskich Smoków panuje cesarz, który do ochrony całego kraju ma „Smoczą Radę” złożoną z lordów Smocze Oko. Każdy lord pełni funkcje ascendenta przez jeden rok. Rada powinna składać się z dwunastu lordów Smocze Oko, jednak dawno temu Lustrzany Smok odszedł i nikt nie wiedział co się stało. Co roku chłopcy startują na stanowisko ucznia lorda Smocze Oko. Kiedy Eon stara się o tę posadę, ascendentem jest lord Ido, który  połączył się ze Szczurzym Smokiem. Podczas ceremonii wyboru nowego następcy na lorda przez smoka dzieje się niespodziewana rzecz. Eon, a właściwie Eona, zostaje wybrana przez Lustrzanego Smoka, który powrócił z niewiadomych powodów. Niestety, dziewczyna nie połączyła się ze smokiem, toteż nie umie go przywołać ani pobrać jego mocy. Wszyscy jednak wierzą, że jest inaczej, a Eona nikogo nie zamierza z owego błędu wyprowadzić. Stara się zachować to w tajemnicy i poczekać, aż pozna imię smoka i będzie w stanie się z nim porozumieć. Niestety nie wiadomo kiedy ten dzień nastąpi, a w tym samym czasie dzieją się bardzo dziwne i złe rzeczy. Nie będę tutaj przytaczała wszystkiego, bo to nie ma sensu, jednak zdradzę Wam jedno: lord Ido jest zły i zamierza pozbawić cesarza tronu, uważając, że to lordowie Smocze Oko znów powinni pełnić funkcję cesarza. Eon odegra ważną rolę w całej tej małej „wojnie”. Niestety jeszcze nie w pierwszej części, więc drugiej już się nie mogę doczekać. 

               Styl pisania pani Goodman jest bardzo przyjemny, dzięki czemu bardzo szybko czyta się tę książkę. Niestety, czasem jest zbyt ubogi, według mnie i sądzę, że można by go jakoś wzbogacić. Nie drażni to tak bardzo, ba, prawie wcale. Ta pozycja jest lekkim czytadłem, które spokojnie można czytać w każdych warunkach, nawet tych najgorszych. Liczę jednak na to, że w drugim tomie zostanie ten aspekt nieco zmieniony i rozbudowany.

               Reasumując, „Eon: Powrót Lustrzanego Smoka” podobał mi się bardzo, mimo nieco niedopracowanego stylu, ale nie mnie jest to dogłębniej oceniać, gdyż sama lepiej na pewno bym tego nie napisała. Dlatego też uważam, że dobra piątka należy się autorce i jej powieści. Mam nadzieję, że druga będzie nie tak samo dobra, a jeszcze lepsza i zaskakująca. Nie mogę się doczekać, aż trafi w moje łapki. Niestety: nie wiem kiedy to nastąpi.

★★★★★★★☆☆☆

ODAUTORSKO

               Chciałabym bardzo przeprosić za kolejne niepisanie, ale jakoś tak wyszło. Dużo nauki i pracy było ostatnio u mnie w szkole. Ten tydzień zapowiada się tak samo, a przecież w maju to wolnego mam tyle, jako pierwszoklasistka, bo matury są, a wcześniej majówka. No a w czerwcu to wiadomo jak z tymi poprawami ocen jest J Dlatego teraz pracuję, żeby potem wszystko mieć z głowy. Mam nadzieję, że nie macie mi tego za złe i wybaczycie. Bo ja postaram się poprawić! „Dzieci Cienie” już przeczytane. Teraz powinnam zabrać się za „Wyścig śmierci”, ale chyba sięgnę po coś innego. Hm. Tylko po co? Stosik, który teraz kończę kusi i kusi i nie wiem za co się zabrać. Ech. Życzę Wam miłego, czytelniczego weekendu i kolejnego tygodnia i do szybkiego napisania! – na to przynajmniej liczę.

3 komentarze :

  1. Być może zajrzę, trochę powstrzymuje mnie słaby styl pisarski autorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka od dawna gości na liście "chcę przeczytać", ale jakoś nigdy się nie złożyło :D Może w końcu po Twojej recenzji to się zmieni :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również mam te powieść na liście ... niestety "Eon" poczeka jeszcze 19 książek ... wakacje (zabawa) + wyjazdy = mniej czasu na czytanie (bo przecież bez przesady ze całe wakacje spędzę na czytaniu :P ) 19 książek + mniej czasu = 19 tygodni (czas w którym przeczytam te książki :o )

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas wielką motywacją do pisania tego bloga i ulepszania go, dlatego dziękujemy bardzo za każde słowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka